Jeśli posiadasz już konto Google, to instalacja Google Tag Managera jest niezwykle prosta. W tym krótkim poradniku pokażemy Ci jak przejść przez wszystkie kroki kreatora i zainstalować kod na swojej stronie.
Krok 1 – Witryna Google Tag Manager
Przejdź pod adres https://marketingplatform.google.com/about/tag-manager/ i wybierz w prawym górnym rogu „Log in to Tag Manager”.
W kolejnym kroku wybierz swoje konto na Google na którym chcesz założyć Google Tag Managera.
Krok 2 – Dodawanie nowego konta
Uzupełnij dane swojej domeny oraz koniecznie wybierz „Witryna internetowa” jako platformę docelową.
Po kliknięciu „Utwórz” będziesz musiał jeszcze potwierdzić akceptację regulaminu.
Krok 3 – Instalacja kodu
Następnie pojawi nam się okienko z dwoma częściami kodu, które należy umieścić w źródle strony (kodzie strony).
Możesz ten kod skopiować i samodzielnie wprowadzić do plików szablonu Twojej strony lub ewentualnie przekazać do programistów.
Jeśli posiadasz WordPressa to możesz zainstalować tą wtyczkę – https://pl.wordpress.org/plugins/duracelltomi-google-tag-manager/ . Zwróć uwagę na powyższy kod – znajdziesz w nim unikalny identyfikator Twojego konta. W naszym przypadku jest to GTM-NZGVNHX.
Po instalacji tej wtyczki, wystarczy wejść w Ustawienia -> Google Tag Manager i wkleić ten identyfikator.