Wybór odpowiedniego e-commerce CMS jest niezbędnym elementem działalności twojego sklepu w internecie. Nie brak ich na rynku, dlatego wybór może sprawiać trudności. Jaki system wybrać, by móc wystartować ze swoim sklepem w Internecie? Przeczytaj poniższy artykuł, w którym wyjaśniamy krótko opisujemy popularne opcje.
Jaki system zarządzania treścią dla sklepu?
Wyjaśnijmy najpierw czym w ogóle jest CMS. Content Management System, co w dosłownym tłumaczeniu oznacza System Zarządzania Treścią, to specjalne oprogramowanie, które umożliwia stworzenie strony internetowej bez konieczności posiadania wiedzy programistycznej. Systemy CMS pozwalają na edytowanie oraz modyfikację treści i zarządzanie nią w panelu administracyjnym, dlatego tak ważne jest, by odpowiednio dobrać platformę.
Na co zwrócić uwagę podczas wyboru CMS?
Istnieje kilka rzeczy, na które powinno zwrócić się uwagę podczas wyboru systemu. Czym powinien charakteryzować się idealny CMS?
SEO
Znalezienie twojego sklepu powinno być łatwe, a jeśli chcesz, by witryna zajmowała w wynikach wyszukiwania wysoką pozycję to wybrana platforma musi być przyjazna dla SEO. Warto sprawdzić, czy dany system posiada ustawienia przyjaznych adresów URL, możliwość dodawania nagłówków lub opisywania kategorii.
Bezpieczeństwo
Kluczowym aspektem sklepu internetowego jest bezpieczeństwo. Poszukaj platformy, która obsługuje HTTPS/ SSL, aby mieć pewność, że oferujesz najwyższy poziom bezpieczeństwa. Pamiętaj też, że CMS musi być systematycznie aktualizowany, ponieważ gwarantuje ciągłe prace nad zabezpieczeniami.
Integracje
Szukaj takiego systemu, który pozwoli na integrację z istniejącymi już kanałami i systemami. Sprawdź system CMS pod kątem rozszerzenia funkcjonalności dzięki modułom i płynnego działania np. z narzędziami marketingowymi.
Przyjazny dla urządzeń mobilnych
Ponad 50% użytkowników w Internecie korzysta z urządzeń mobilnych. Pominięcie smartfonów i tabletów podczas tworzenia sklepu internetowego to ogromna strata. Upewnij się więc, że platforma e-commerce, na którą się zdecydujesz ułatwia łatwy dostęp do witryny z każdego urządzenia.
Budżet
Ważną kwestią jest również budżet. Niektóre platformy dedykowane objęte są miesięcznymi opłatami, kolejne stawkami ryczałtowymi, a jeszcze inne wymagają opłat za transakcję. Na początku mało kto dysponuje ogromnym budżetem, dlatego warto zwrócić uwagę na darmowe CMS-y, które są równie potężnym narzędziem do tworzenia sklepów.
Darmowy CMS dla sklepu internetowego
Wiesz już, czego szukać w systemach do tworzenia sklepów internetowych, dlatego czas na krótki przegląd najbardziej polecanych platform. Poniżej przedstawiamy cztery narzędzia typu open source, które charakteryzuje duża popularność oraz zaawansowane funkcjonalności.
Magento
Magento spełni potrzeby zarówno startupów, jak i rozwijających się ogromnych marek. Magento daje wiele korzyści, również na polu SEO, gdzie użytkownicy mają możliwość przygotowania mobilnych wersji strony czy tworzenia prostych adresów URL. Wśród mocnych stron tego skryptu wyróżnia się również wielojęzyczność, możliwość instalacji modułów, obsługa wielu walut i bezpieczeństwo. Dodatkowo, Magento zapewnia zarządzanie wieloma sklepami z poziomu jednego panelu administracyjnego. Mnogość funkcji i wydajność sklepu idzie w parze z wysokim zużyciem zasobów, co sprawia, że koszty hostingu i utrzymania rosną.
Zobacz ile kosztuje sklep na Magento smartbees.pl/blog/ile-kosztuje-sklep-na-magento
Drupal Commerce
Drupal Commerce to rozwiązanie oparte o CMS Drupal. Platforma oferuje wiele modułów i systemów płatności oraz narzędzi marketingowych, dzięki czemu zwiększyć można potencjał sklepu. To świetne narzędzie pod kątem pozycjonowania, a jego głównym atutem jest wysoki poziom zabezpieczeń, który chroni dane klientów. Stworzenie responsywnego sklepu na CMS Drupal oraz integracja z mediami społecznościowymi i kilkoma metodami płatności i wysyłki nie stanowi żadnego problemu.
PrestaShop
PrestaShop to rozwiązanie dla osób, którym zależy na łatwym w obsłudze sklepie internetowym, który nie będzie potrzebował dużych zasobów serwera. Jest to jednej z najbardziej popularnych CMS-ów na polskim rynku – jego udział wynosi ok.25%, dlatego łatwo będzie znaleźć pomoc techniczną. Platforma w podstawowej wersji jest dostosowana pod SEO i posiada dużo gotowych wtyczek, które pozwolą zwiększyć możliwości sklepu.
WooCommerce
WooCommerce jest narzędziem w pełni zintegrowanym z WordPressem, ponieważ jest to wtyczka, która daje możliwość prowadzenia sklepu. To również system, który w Polsce jest niesamowicie popularny, dzięki łatwej personalizacji i intuicyjności systemu. WooCommerce posiada dużą liczbę wtyczek, które są niezbędne, by w podstawowej wersji sklep dostosował się do SEO. Duża liczba produktów mocno spowolni sklep na tym CMS-ie, dlatego nie jest to najlepsze rozwiązanie dla dużych sklepów.
Wybór CMS dla sklepu internetowego
Temat wyboru odpowiedniego systemu CMS jest dość złożony, dlatego warto poświęcić temu dłuższą chwilę, by wybrać najbardziej dopasowany do potrzeb system. Pamiętaj, że wybór odpowiedniej platformy ma kluczowe znaczenie dla twojej działalności oraz jego pozycji na rynku.