Jak zainstalować Google Tag Manager na stronie internetowej?

Google Tag Manager

Jeśli posiadasz już konto Google, to instalacja Google Tag Managera jest niezwykle prosta. W tym krótkim poradniku pokażemy Ci jak przejść przez wszystkie kroki kreatora i zainstalować kod na swojej stronie.

Krok 1 – Witryna Google Tag Manager

Przejdź pod adres https://marketingplatform.google.com/about/tag-manager/ i wybierz w prawym górnym rogu „Log in to Tag Manager”.

Logowanie Google Tag Manager

W kolejnym kroku wybierz swoje konto na Google na którym chcesz założyć Google Tag Managera.

Krok 2 – Dodawanie nowego konta

Uzupełnij dane swojej domeny oraz koniecznie wybierz „Witryna internetowa” jako platformę docelową.

Dodaj nowe konto

Po kliknięciu „Utwórz” będziesz musiał jeszcze potwierdzić akceptację regulaminu.

Krok 3 – Instalacja kodu

Następnie pojawi nam się okienko z dwoma częściami kodu, które należy umieścić w źródle strony (kodzie strony).

Zainstaluj menedżera tagów google

Możesz ten kod skopiować i samodzielnie wprowadzić do plików szablonu Twojej strony lub ewentualnie przekazać do programistów.

Jeśli posiadasz WordPressa to możesz zainstalować tą wtyczkę – https://pl.wordpress.org/plugins/duracelltomi-google-tag-manager/ . Zwróć uwagę na powyższy kod – znajdziesz w nim unikalny identyfikator Twojego konta. W naszym przypadku jest to GTM-NZGVNHX.

Po instalacji tej wtyczki, wystarczy wejść w Ustawienia -> Google Tag Manager i wkleić ten identyfikator.

Instalacja GTM w WordPress

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.