4 dobre praktyki zwiększające konwersję w sklepie internetowym

konwersja w sklepie internetowym

Każdy użytkownik, który odwiedzi Twój sklep internetowy, ale nie dokona w nim zakupu, to stracona okazja. Porzucone koszyki lub stały przepływ odwiedzających witrynę, ale wychodzących z niczym są dla wielu sprzedawców internetowych zmorą. Tworzenie sklepu internetowego to również optymalizacja witryny pod kątem większej sprzedaży, by unikać takich sytuacji w przyszłości. Sprawdźmy więc, jak zacząć generować więcej konwersji.

Czym jest konwersja w e-commerce?

Konwersja w e-commerce to po prostu liczba osób wykonujących konkretne działanie, określone jako cel biznesowy. W sklepach internetowych jest to najczęściej sprzedaż produktu, ale może to być również zapis do newslettera itp. Wspominając o współczynniku konwersji często pojawia się pytanie „jaki współczynnik jest dobry?”. Średni współczynnik konwersji w handlu elektronicznym we wszystkich branżach wynosi od 2 do 4%, jednak ciężko dokładnie określić „dobry” poziom. Współczynniki konwersji różnią się w zależności od sektora, dlatego drogie towary i usługi z reguły będą posiadać niższe współczynniki konwersji niż w przypadku tanich produktów.

Wskazówki na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym

Wspominaliśmy, że tworzenie sklepu internetowego to nie tylko sama sprzedaż, ale również szereg działań, które mają przyczynić się do wzrostu współczynnika konwersji. Jeśli szukasz sposobów na jego poprawę, przedstawiamy 4 wskazówki poniżej.

Skróć czas ładowania

Bardzo często współczynnik odrzuceń powiązany jest z czasem ładowania się stron. Nie możesz odpowiadać za jakość połączenia z Internetem twoich użytkowników, ale możesz zoptymalizować swoją witrynę. Skompresuj obrazy, sprawdź hosting i system CMS – zrób wszystko, aby było szybciej.

Zapewnij czytelny układ sklepu

Postaraj się maksymalnie uprościć nawigację w witrynie. Jeśli użytkownicy nie mogą znaleźć tego, czego szukają, to znaczy, że nie mogą tego kupić. Zadbaj o atrakcyjność swojego sklepu, zaangażuj użytkownika, zwracając jego uwagę na najważniejsze elementy – główną grafikę, przycisk CTA oraz obraz produktu.

Zadbaj o kartę produktu

Sklep internetowy nie pozwala dotknąć i poczuć produktów, które kupują Twoi klienci. Im więcej wysokiej jakości zdjęć czy materiałów video z różnych ujęć, tym lepiej. Na karcie produktu wykorzystaj solidne opisy produktów, by klient czuł się komfortowo i wiedział, co kupuje.

Zapewnij wiele opcji płatności i dostawy

Akceptowanie jak największej opcji płatności przyciągnie odbiorców z każdej grupy. Wielu klientów preferuje portfele mobilne, inni tradycyjne przelewy – nie zamykaj się na żadną z grup. Podobnie jest z dostawą – postaraj się zmaksymalizować liczbę opcji. Dodatkowo, zapewnienie bezpłatnej wysyłki, mimo że to często kosztowne rozwiązanie, jest jednym z najważniejszych. Wielu klientów jest w stanie dłużej czekać na zamówienie, jeśli tylko wysyłka jest bezpłatna.

Pamiętaj, że poprawa współczynnika konwersji nie jest zjawiskiem natychmiastowym. Wymaga to zaplanowania działań, wdrażania, testowania i analizowania, jednak zdecydowanie warto. Mamy nadzieję, że powyższe wskazówki pomogą Ci wkroczyć na drogę do lepszych wyników, powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.