Jak efektywnie zarządzać social mediami swojej firmy? Czy na rynku znajdują się darmowe narzędzia z których warto korzystać? W dzisiejszym wpisie zaprezentujemy 4 popularne platformy, które mogą Ci znacznie ułatwić pracę i przynieść wiele korzyści.
Buffer
Buffer to znana i lubiana platforma do planowania publikacji postów i tworzenia kalendarza. Platformę wyróżnia bardzo łatwe dostosowanie daty i godziny publikacji postu – sama platforma proponuje odpowiedni czas na bazie zachowania naszych followersów! Dodatkowym atutem jest wtyczka do przeglądarki Chrome, która ułatwia dodawanie postów do harmonogramu bez konieczności odwiedzin tego portalu. W darmowym pakiecie znajdziemy limit 3 kanałów społecznościowych, 10 planowanych postów i 1 użytkownika.
TweetDeck
Jeśli jesteś obecny na Twitterze to platforma TweetDeck to świetna propozycja by zwiększyć zaangażowanie na Twoim profilu. Możesz samodzielnie modyfikować interfejs programu, dzięki czemu swobodnie dostosujesz go do swoich potrzeb np. przez ustawienie monitorowania określonych użytkowników, hashtagów czy wyszukiwanych haseł. Dodatkowo TweetDeck umożliwia Ci bezpośredni kontakt z innymi użytkownikami. Co najważniejsze – platforma jest zupełnie darmowa!
Canva
Każda osoba zarządzająca profilami społecznościowymi ma ten sam problem – trudność w tworzeniu atrakcyjnych grafik. Canva zupełnie rozwiązuje ten problem i jest obecnie liderem wśród platform pod tworzenie grafik dla mediów społecznościowych. Największym wyróżnikiem Canvy jest ogromna baza zdjęć, szablonów oraz ilustracji z których możemy korzystać przy pracy. Dodatkowo tworząc własną identyfikację wizualną w postaci ustawienia kolorów i wybrania czcionki, znacznie przyśpieszamy swoją pracę.
Alerty Google
Zupełnie darmowe narzędzie od Google, które pozwala Ci na ustawianie alertów aby zobaczyć, gdzie ludzie wspominają o Twojej firmie. Dobrą opcją jest również ustawienie alertów na kategorie produktowe, konkretne produkty czy też konkurencję, aby zobaczyć co się dzieje w Twojej branży. Alerty możesz otrzymywać mailem lub też do wygenerowanego pliku RSS.