Instalacja Google Analytics 4 to prosta sprawa. W artykule przedstawiamy szczegółową instrukcję wraz ze screenami.
Krok 1 – Administracja Google Analytics
Wchodzimy w Administrację konta Google Analytics i wybieramy z zakładki „Usługa” pozycję „Asystent konfiguracji usługi Google Analytics 4”
i następnie przy sekcji „Chcę utworzyć nową usługę Google Analytics 4” wybieramy „Wprowadzenie” oraz w pojawiającym się oknie klikamy „Utwórz usługę”.
Usługa została utworzona, teraz musimy przejść do niej wybierając „Zobacz swoją usługę Google Analytics 4”.
Krok 2 – Identyfikator strumienia danych
Abyśmy mogli zainstalować Google Analytics 4 przez Google Tag Manager musimy znaleźć identyfikator strumienia. Wybieramy zatem ze środkowej kolumny usługa „Strumienie danych” i przechodzimy do strumienia danych dla naszej domeny.
W prawym górnym rogu znajdziemy identyfikator pomiaru. Kopiujemy go do schowka.
Krok 3 – Google Tag Manager
Wchodzimy na nasze konto Google Tag Managera utworzone zgodnie z instrukcją z tego wpisu .
W zakładce „Tagi” wybieramy „Nowy”:
- nadajemy tytuł tagowi np. Google Analytics 4
- w konfiguracji tagu wybieramy „Konfiguracja GA4” i następnie wklejamy identyfikator pomiaru skopiowany z Google Analytics.
- w konfiguracji reguł wybieramy „All pages” – aby Google Analytics 4 działał na każdej podstronie naszej witryny.
Ostatecznie widok konfiguracyjny powinien wyglądać w ten sposób. Na koniec klikamy „Zapisz”
Ostatnim krokiem będzie przesłanie wprowadzonych zmian w obszarze roboczym. Robimy to klikając przycisk „Prześlij”.